Παράταση για Άκτιο- Αμβρακία, μεγάλη πρόοδος για Ιόνια Οι εξελίξεις στους υπό κατασκευή οδικούς άξονες της Αιτωλοακαρνανίας

???????????????????????????????

Νέα παράταση πέντε μηνών είναι η νέα εξέλιξη στα έργα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Τα έργα που ξεκίνησαν από το 2010 με προοπτική να ολοκληρωθούν το 2013, εν έτει 2016 προχωρούν με επιμέρους προβλήματα και η ολοκληρωμένη παράδοση του άξονα παραμένει ασαφής.

Σύμφωνα με   πληροφορίες οι τέσσερις εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου πήραν παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Ο λόγος της νέας παράτασης είναι η καθυστέρηση στην έγκριση των συμπληρωματικών συμβάσεων οι οποίες θα δοθούν σε 3 από τις 4 εργολαβίες.

Συγκεκριμένα οι εργολαβίες 1, 3 και 4 θα συνεχίσουν και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου με επιπλέον ποσά της τάξεως των 4-5εκ.ευρώ (ανά εργολαβία) με στόχο να έχουμε παράδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο είναι με την συνέχιση των 3 εργολαβιών, μέσα στο 2017 (πιθανότατα το β`εξάμηνο), να παραδοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ με εκκίνηση το Άκτιο και 22χλμ στο ανατολικό τμήμα που θα περιλαμβάνει και την περίφημη «παράκαμψη Αμφιλοχίας».

Αντίστροφα η 2η εργολαβία δεν θα συνεχίσει μετά τις 30 Σεπτεμβρίου και μαζί με το ένα τμήμα από την 1η εργολαβία (από το 15οχλμ μέχρι το 22ο) και 400 «ορφανά» μέτρα που θα συνδέθουν το δρόμο με την Ιόνια Οδό, θα δημοπρατηθούν σε μία εργολαβία-σκούπα. Αυτή την εποχή ετοιμάζονται οι μελέτες για να δημοπρατηθεί το έργο πιθανότατα εντός του 2017. Το κόστος σε μία αρχική, προσωρινή εκτίμηση είναι περίπου 60εκ.ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραδοθέν τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας, θα καταλήγει προσωρινά στην σημερινή εθνική οδό (στην «παλιά εθνική») μέχρι να δημιουργηθεί το τμήμα που θα την ενώσει με την Ιόνια. Αυτο συνέβη καθώς αρχικά δεν είχε προβλεφθεί ανισόπεδος κόμβος σύνδεσης των 2 αυτοκινητόδρομων, σημείο που ξενίζει, καθώς δεν είχε ληφθεί υπόψη ότι οι 2 άξονες τέμνονται στη λίμνη Αμβρακία (!!).

Ο ανισόπεδος κόμβος της σύνδεσης κατασκευάζεται από την Ιόνια Οδό, όχι όμως και τα 400 «ορφανά» μέτρα που τελικά θα συμπεριληφθούν στην εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία.

Συνολικά και σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com to 2017 στην κυκλοφορία θα δοθούν τα 37 από τα 48χλμ το 2017 και πιθανότατα 2 χρόνια αργότερα τα υπόλοιπα 11χλμ.

Το έργο του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία θα εξυπηρετεί την απευθείας σύνδεση του Άκτιου, της Πρέβεζας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας με την Ιόνια Οδό ενώ θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Ιόνια όλη τη δυτική ακτή, και τα νησιά του Ιονίου, με μεγάλη κερδισμένη τη Λευκάδα που θα δει την χρονοαπόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα να μειώνεται δραματικά.

77,4% η πρόοδος στην Ιόνια Οδό

Σημαντικό άλμα στη συνολική πρόοδο έκανε το τελευταίο δίμηνο η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού. Σύμφωνα με   πηγές του ypodomes.com η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 77,4% δημιουργώντας κλίμα αισιοδοξίας στο έργο και το Υπουργείο Υποδομών.

Την ίδια ώρα, εξαιρετικά πάει η διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας, δείχνοντας τελικά ότι όλα είναι εφικτά όταν «ρέει» το χρήμα στην κατασκευή. Μέχρι το τέλος Απριλίου η πρόοδος στην διάνοιξη της διπλής σήραγγας έφτασε τα 2.430 μέτρα από τα συνολικά 2.880 μέτρα, αφήνοντας υπόλοιπο μόλις 450 μέτρα. Η πλήρης διάνοιξη της σήραγγας αναμένεται να επιτευχθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου, δηλαδή σε μόλις 13 μήνες από την έναρξη του «τρυπήματος» του βουνού.

Στο πεδίο των απαλλοτριώσεων τα μέτωπα κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο και η ωρίμανση του έργου είναι ορατή σε πολλά τμήματα καθώς είναι ορατή η ασφαλτόστρωσή τους. Τα έργα αυτή την εποχή προχωρούν αρκετά καλά και ήδη αρχίσουν να καταστρώνονται σχέδια στο Υπουργείο σχετικά με την παράδοση τμημάτων.

Από την άλλη στην παραχωρησιούχο δεν προχωρούν σε εκτιμήσεις καθώς κρίνεται ότι αυτό θα γίνει μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο. Από πλευράς ωριμότητας είναι πολύ πιθανό να έχουμε στην κυκλοφορία λίγο μετά το καλοκαίρι το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία που θα λειτουργήσει ως φυσική συνέχεια της παράκαμψης Αγρινίου ενώ πολύ πιθανό είναι να δοθεί μέσα στο έτος και το τμήμα μετά το Μεσολόγγι αλλά και το τμήμα βόρεια της παράκαμψης Φιλιππιάδας.

Όλα αυτά θα καθοριστούν από την πορεία των έργων το επόμενο διάστημα, την ροή της χρηματοδότησης και την ελπίδα ότι μέχρι τον Δεκέμβριο η πρόοδος του έργου θα έχει ανέβει μέχρι το 90%. Να θυμίσουμε πως τον ερχόμενο Μάρτιο θα πρέπει να τεθεί στην κυκλοφορία η «λειτουργική Ιόνια», δηλαδή όλος ο αυτοκινητόδρομος αλλά με ελλείψεις και μέχρι τον Αύγουστο του 2017 όλος ο άξονας.

Στην τελευταία προθεσμία αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κλόκοβας με τις προσβάσεις της, μήκους 2.900 μέτρων, η μεγαλύτερη της Ιόνιας Οδού, της Αιτωλοακαρνανίας και μία από τις 10 μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.

«150 απολύσεις εργαζομένων»

Το Δ.Σ. του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αγρινίου εξέδωσε ανακοίνωση για να κάνει γνωστό «στην εργατική τάξη και το λαό της περιοχής τις ενέργειες της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής Ελλάδας που προχώρησε σε 150 απολύσεις εργαζομένων που εργάζονταν στους οδικούς άξονες της Ιόνιας οδού και της Αμβρακίας- Ακτίου». Για το θέμα κατέθεσε αναφορά στους αρμόδιους υπουργούς ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων φέρεται να δικαιολόγησε αυτές τις απολύσεις υποστηρίζοντας ότι τελείωσαν τα χρήματα του ΕΣΠΑ , ότι το υπουργείο δεν έβγαλε καινούρια κονδύλια για την αποπεράτωση των έργων και ότι τα έργα βρίσκονται προς το τελείωμά τους.
«Τόσο η κυβέρνηση όσο και η εργοδοσία αδιαφορώντας για την τύχη των 150 οικογενειών των απολυμένων, που μπαίνουν κι αυτοί στο μακρύ κατάλογο της ανεργίας , προσπαθεί μ’ αυτές τις φτηνές δικαιολογίες να δώσει εξηγήσεις», αναφέρει το Εργατικό Κέντρο καλώντας «άμεσα την κυβέρνηση και το υπουργείο πολιτισμού να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για την ολοκλήρωση των έργων και να ξαναπάνε στη δουλειά τους οι εργαζόμενοι».
Καλεί το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο τους αρμοδίους «να προχωρήσουν σε καινούργιες ενέργειες για το άνοιγμα δραστηριοτήτων και εργασιών που θα αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας και όχι μόνο όταν γίνεται κάποιος οδικός άξονας.
Όχι μόνο να μην απολυθούν οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι , αλλά να γίνουν κι άλλες προσλήψεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο».
«Καλούμε τους εργαζόμενο, συσπειρωμένοι στα ταξικά σωματεία, να οργανώσουν τον αγώνα τους για την επίλυση των προβλημάτων τους και μαζί με την υπόλοιπη εργατική τάξη και τ’ άλλα λαϊκά στρώματα να βάλουν φραγμό στην αντεργατική αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε- εργοδοσίας», καταλήγει η ανακοίνωση.

 ???????????????????????????????

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Webcam Girl