Τη στιγμή που είναι διάχυτη η αγωνία σχετικά με την κατάληξη των διαπραγματεύσεων Αθήνας – δανειστών και ουσιαστικά το μέλλον της ίδιας της χώρας, δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί πως και τα μεγάλα οδικά έργα που αυτήν την περίοδο – παραδόξως, συνεχίζουν να εκτελούνται, είναι σαφώς συνδεδεμένα με τις εξελίξεις αυτές.
Η διαπραγμάτευση και η δραματική τροπή που έχει πάρει, έχει βάλει προς το παρόν στον “πάγο” την πρόταση του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσει σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους  για το κόστος των συμβάσεων και κυρίως το κόστος των διοδίων. Οι σχετικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού κ. Σπίρτζη έχουν προκαλέσει προβληματισμούς , σύμφωνα με δημοσιεύματα, στους κατασκευαστές που και αυτοί από την πλευρά τους, τηρούν στάση αναμονής, περιμένοντας το “ξεδίπλωμα” της πολιτικής του υπουργείου, στις συναντήσεις, που δεν θ’αργήσουν.
Από εκεί και πέρα προς το παρόν τουλάχιστον προβλήματα χρηματοδότησης δεν φαίνεται να υφίστανται και τα έργα προχωρούν κανονικά, όσο τουλάχιστον το επιτρέπουν οι συνθήκες και οι δυσκολίες, που δυστυχώς σχετίζονται με τις υποχρεώσεις του Δημοσίου, όπως τουλάχιστον , ως προς την Ιόνια οδό, υποστηρίζουν στο “Γ” οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας Νέα Οδός.
Τα προβλήματα αυτά σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, την μεταφορά δικτύων αλλά και την αρχαιολογία: “Από την επανέναρξη των εργασιών έως και σήμερα, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες απορρόφησης, στο μέτρο του δυνατού, των καθυστερήσεων που οφείλονται κυρίως σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία και μεταφορές δικτύων κοινής ωφελείας. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι σήμερα υπολείπεται η παράδοση σχεδόν του 25% της γης για το σύνολο του έργου”, επισημαίνεται χαρακτηριστικά από τον παραχωρησιούχο.
Επιπλέον, σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν και στην έκδοση της σχετικής απόφασης για έναρξη των εργασιών στη σήραγγα της Κλόκοβας. Ο παραχωρησιούχος είχε καταθέσει το σχετικό φάκελο Μελέτης  Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στις 8 Ιουλίου 2014 και τελικά η έγκριση της ΜΠΕ και η σχετική απόφαση εκδόθηκε στις 14 Απριλίου 2015.
Με βάση τα παραπάνω, προσφάτως κατατέθηκε αίτημα παράτασης ενός έτους για την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού αντικειμένου. Σε κάθε περίπτωση βέβαια και εφόσον η κατασκευή κάποιου τμήματος προχωρήσει, θα εξεταστεί, πάντα με γνώμονα την ασφαλή μετακίνηση και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των χρηστών, η παράδοσή του σε κυκλοφορία.
Τα διόδια-η πρόοδος των έργων
Με στόχο την πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση  των πολιτών, η έναρξη λειτουργίας κάθε σταθμού διοδίων ανακοινώνεται επισήμως ένα μήνα πριν την ημερομηνία έναρξης. Συνεπώς, θα υπάρξει σχετικό δελτίο τύπου και επίσημες ανακοινώσεις για τυχόν λειτουργία σταθμού διοδίων στα τμήματα της Ιόνιας Οδού που έχουν δοθεί στην κυκλοφορία, είναι η απάντηση της Νέας Οδού στο ερώτημα που “καίει” ασφαλώς τους μελλοντικούς χρήστες του δρόμου και ου όπως φαίνεται θα αποτελέσει βασικό σημείο “τριβής” με την κυβέρνηση
 Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η πρόοδος των εργασιών στο τέλος Μαΐου ήταν της τάξεως του 55,94%.
Εξακολουθούν όμως να υφίστανται προβλήματα κυρίως απαλλοτριώσεων, αλλά και μεταφοράς δικτύων κοινής ωφέλειας και αρχαιολογικών ανασκαφών, διάσπαρτα σε όλο σχεδόν το μήκος του έργου.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ 3

Από gegonos_admin