«Κανένα κοινωνικό τιμολόγιο δεν κόβεται, κανένας συμπολίτης μας που έχει ανάγκη μηχανικής υποστήριξης δεν πρόκειται να μείνει χωρίς ρεύμα. Βεβαίως, πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τα συσσωρευμένα χρέη της ΔΕΗ, ύψους 2 δισ. 200 εκατ., χρειάζεται, όμως, και η απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να πληρώσουν και αυτοί που έχουν. Δεν μπορεί να υπάρχουν επιχειρήσεις, ξενοδοχειακές ή δημοτικές, που από το 2012 δεν πλήρωσαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΗ, μόλις πήγε για να κόψει το ρεύμα σε 12 επιχειρήσεις, βρήκαν τα λεφτά και πλήρωσαν αμέσως», επεσήμανε ο υπουργός κ. Σκουρλέτης διαψεύδοντας ότι θα υπάρξουν διακοπές ρεύματος της ΔΕΗ με βάση κοινωνικά κριτήρια, τέτοια που να καταδεικνύουν ποιος είναι «μπαταχτσής» και ποιος απλά δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει ούτε ένα μέρος του λογαριασμού του ώστε να μην θεωρηθεί «κακοπληρωτής».

Προς επίρρωση όλων των παραπάνω προ ημερών η ειδησεογραφία έλεγε ότι σε πρώτη φάση γίνονται διακοπές ρεύματος σε κακοπληρωτές που διατηρούν βίλες.Ήδη πάντως σε ένα κομμάτι της κοινωνίας που πίστευε ότι η ΔΕΗ λειτουργούσε ως «μνημονιακός βραχίονας» έχει κάνει άσχημη εντύπωση η παραδοχή ότι υπάρχουν και κακοπληρωτές. Αλλά πως πρέπει να χαρακτηριστεί κάποιος που έχει να ασχοληθεί με τον λογαριασμό της ΔΕΗ του για σχεδόν 3 χρόνια και δεν είναι ούτε άνεργος, ούτε άπορος; Πάντως δεν είναι κάτι πρωτάκουστο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τις τελευταίες μέρες στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου κόπηκε ρεύμα σε αρκετά νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Το όριο που μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι έχει μπει είναι η μη πληρωμή για τρεις συνεχείς λογαριασμούς και για ποσό που έχει ξεπεράσει τα 1000 ευρώ. Κι όταν λέμε μη πληρωμή κυριολεκτούμε καθώς αν χρωστάς δύο ή τρεις λογαριασμούς και βάζεις ένα μέρος του ποσού, έστω και μικρό, δεν συμπεριλαμβάνεσαι στους κακοπληρωτές. Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Καμζέλα, πρόεδρο του Σωματείου «Δικαίωμα στη Ζωή» ο προϊστάμενος του τοπικού γραφείου της ΔΕΗ κάνει λόγο για 4 διακοπές μόνο την τελευταία εβδομάδα αλλά οι δικές του πληροφορίες λένε για 15 διακοπές στο Αγρίνιο και συνολικά τους τελευταίους μήνες σχεδόν 500 διακοπές σε όλη την Αιτωλοακαρνανία. «Σαφώς και υπάρχουν και κακοπληρωτές που το κάνουν συνειδητά αλλά η εμπειρία μας λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία είναι άνθρωποι που δεν έχουν να πληρώσουν», αναφέρει. «Ας πληρώσουν οι μεγάλοι κακοπληρωτές, τα κόμματα, οι ημέτεροι, οι υπηρεσίες κλπ και μετά να πάμε και στη λογική για τον πολύ κόσμο. Δηλαδή δεν έχει μηχανισμούς το κράτος να ελέγξει με βάση οικονομικών στοιχεία ποιος μπορεί και εγκαλούν εμάς γιατί δεν διαχωρίζουμε τους κακοπληρωτές από τους μη έχοντες; Όχι εμείς δεν καλύπτουμε κανέναν αλλά δεν μπαίνουμε στην λογική να υποβαθμίσουμε τον αγώνα για τον πολύ κόσμο».

Το τελευταίο δεκαπενθήμερο ο διαχειριστής του Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) προχώρησε πανελλαδικά σε 15.000 διακοπές ρεύματος λόγω χρεών ύστερα από εντολές της ΔΕΗ, η οποία αυστηροποιεί τη στάση της έναντι των οφειλετών. Στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σε κακοπληρωτές αντιστοιχούν σε 2.500 επιχειρήσεις και νοικοκυριά, όταν και αν ολοκληρωθούν.

Παράλληλα, ο ΔΕΔΔΗΕ ζητά να γίνει πιο αυστηρή η νομοθεσία και για τις ρευματοκλοπές, φαινόμενο που έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια ακόμη και από καταναλωτές με κατά τεκμήριο μεγάλη οικονομική επιφάνεια.

Όπως έχει διαρρεύσει οι εντολές διακοπής λόγω χρεών διαμορφώνονται σε νέα επίπεδα – ρεκόρ της τάξης των 100.000 τον τελευταίο μήνα (από 60.000 – 70.000 που ήταν το προηγούμενο ρεκόρ πριν 5 – 6 χρόνια). Λόγω του μεγάλου όγκου των εντολών διακοπής ο διαχειριστής είναι σε συνεννόηση με τους εργολάβους για αύξηση των συνεργείων που εκτελούν τις σχετικές εργασίες.

Η πλειονότητα, ωστόσο, των καταναλωτών, είτε πριν το κατέβασμα του διακόπτη είτε αμέσως μετά, προχωρά σε εξόφληση ή διακανονισμό των οφειλών και επαναφορά της ηλεκτροδότησης.

Σε ότι αφορά τις ρευματοκλοπές, το 2014 έγιναν 57.000 στοχευμένοι έλεγχοι από ειδικά συνεργεία που έχουν συγκροτηθεί σε όλη τη χώρα και αποκαλύφθηκαν 5.500 περιπτώσεις κυρίως σε εμπορικές καταναλώσεις και από όλα τα οικονομικά στρώματα. Στις περιπτώσεις αυτές γίνονται μηνύσεις και η πλειονότητα των κατηγορούμενων πληρώνουν τα χρέη τους και αθωώνονται από τα Δικαστήρια. Στην Αιτωλοακαρνανία από την αρχή του χρόνου  έχουν διαπιστωθεί δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις, κυρίως από ρομά

Ο διαχειριστής επιδιώκει συνεννόηση με τον Άρειο Πάγο και το υπουργείο Δικαιοσύνης προκειμένου να αυστηροποιηθεί η νομοθεσία καθώς με το ισχύον καθεστώς η ρευματοκλοπή πρακτικά μένει ατιμώρητη.

Είναι πασίγνωστο ότι άτομα μέσα στο Αγρίνιο μπορούν να σου επανασυνδέσουν το ρεύμα λεπτά αφού στο κόψει η ΔΕΗ.

Υπάρχει όμως ένα ζήτημα με τους μακροχρόνιους αρνητές πληρωμής καθώς μετά από κάποιο σημείο χρειάζεται να συνδεθούν με το ρεύμα κάποιας οικίας ή επιχείρησης, συντηρώντας έναν άλλο κύκλο παρανομίας.

Στο μεταξύ διαμαρτυρία στα γραφεία της ΔΕΗ στο Αγρίνιο πραγματοποίησαν την Πέμπτη 12/11 – ημέρα γενικής απεργίας- εργαζόμενοι και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων της περιοχής με αφορμή τις διακοπές ηλεκτροδότησης που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες στην περιοχή. Προειδοποίησαν τον προϊστάμενο της επιχείρησης, ότι σε περίπτωση που δεν σταματήσουν οι διακοπές ρεύματος, οι κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν και θα γίνουν πιο πολύ…ακτιβιστικές. Να σημειωθεί ότι στις ανακοινώσεις και τα κείμενα που δόθηκαν στη  δημοσιότητα δεν γίνεται λόγος για διαχωρισμό κακοπληρωτών και μη και δεν μπαίνει κανένα εισοδηματικό κριτήριο. Είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση του σωματείου Δικαίωμα στη Ζωή που έχει σχετική δράση όπως και πολλές κινητοποιήσεις κατά των πλειστηριασμών, επίσης χωρίς οικονομικό κριτήριο για κανέναν: Όπως αναφέρεται «Το σωματείο «Δικαίωμα στη Ζωή» καταγγέλλει τις μνημονιακές πολιτικές που οδηγούν τον ελληνικό λαό στην εξαθλίωση και στη στέρηση κάθε κοινωνικού αγαθού. Γι’ αυτό καλούμε τους πολίτες μαζικά να εναντιωθούν και να παλέψουν μαζί μας ενάντια στις εγκληματικές αποφάσεις, όπως είναι οι διακοπές ρεύματος στα σπίτια μας και τα μαγαζιά μας.Προειδοποιούμε ότι σε περίπτωση που γίνουν πράξη οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος θα επανέλθουμε με πιο δυναμικές κινητοποιήσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Καμζέλα «ήδη έχουμε υπερβεί το ανεκτό όριο στις διακοπές στην περιοχή μας και προγραμματίζουμε νέες δράσεις που θα τις ανακοινώσουμε μετά από διάλογο, σύντομα. Αρκεί να αναφερθεί ότι ακόμα δεν έχει δοθεί μια λύση  για να γυρίσουν τα ρολόγια κάποιοι άνθρωποι σε άλλο όνομα και να επωφεληθούν από το Κοινωνικό Τιμολόγιο. Πρέπει να ξέρουν όλοι ότι για να γυρίσεις από τους γονείς σου ή από άλλον το ρολόι και να ενταχθείς χρειάζεται μια μελέτη από ηλεκτρολόγο που φτάνει σε κάποιες εκατοντάδες ευρώ και οι περισσότεροι δεν τα έχουν».

p1080324

p1080304

Από gegonos_admin