Αποσπάσματα του πορίσματος για το έργο της ανάπλασης του Δημοτικού Πάρκου του Αγρινίου, που πλέον έχει μεταφερθεί ως έργο – γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ και η εργολαβία που υπήρχε έχει διαλυθεί, δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη, μέσα από ανακοίνωση της παράταξης “Ανατροπή Τώρα”.

Το πόρισμα περιήλθε προ ολίγων ημερών σε γνώση του δήμου Αγρινίου και στη συνέχεια η νομική εκπρόσωπος των οπλιτών που αντιδρούν στην αναπλάσει το ζήτησε και το έλαβε και από εκεί διανεμήθηκε στις δυο δημοτικές παρατάξεις που αντιτίθενται στο έργο. Μάλιστα στο τελευταίο Δημοτικό Σύμβουλοι ο κ. Μερμίγκης το παρέδωσε ξανά (!) στο προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου και ζήτησε να υπάρξει συζήτηση για το θέμα, ενώ έκανε γνωστό πως η παρατάξει “Ανυπότακτο Αγρίνιο” θα εκδώσει σχετική ανακοίνωση για να γίνουν γνωστή τα συμπεράσματα του πορίσματος, που αριθμεί συνολικά 57 σελίδες.

Τελικά όμως  δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στον δήμο Αγρινίου στην οποία επίσης περιήλθε το σχετικό πόρισμα έδωσε στη δημοσιότητα ανακοίνωση όπου μεταξύ άλλων κάνει λόγο για διαπιστώσεις του ΣΕΠΕ που περιλαμβάνονται στο πόρισμα περί “σωρείας παρατυπιών και παραβάσεων” και συγκεκριμένα:

1) Να πραγματοποιηθεί πειθαρχικός έλεγχος των εμπλεκομένων με τη σχεδίαση και κατασκευή του έργου του θέματος, υπηρεσιών του Δήμου Αγρινίου για τα αναγραφόμενα στην ενότητα « ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ» της παρούσας συνταχθείσας αίτησης.

2) Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (Δ.Τ.Υ.) του Δήμου Αγρινίου να προχωρήσει άμεσα σε νέα πλήρη και ακριβή αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και στη σύνταξη νέας μελέτης βάσει της νέας ακριβούς αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης λαμβάνοντας υπόψη τις διαπιστώσεις που διατύπωσε η αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου υπηρεσία Δ.ΠΕ.ΧΩ./Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι. στο με Α.Π.3592/111706/12-11-2013 έγγραφο και λαμβάνοντας επίσης υπόψη τις παρατηρήσεις αλλά και την ήπιας μορφής πρόταση ανάπλασης του πάρκου που διατύπωσε το Δασαρχείο Αγρινίου κατά τον έλεγχο και θεώρηση της μελέτης του έργου.

3) Επανάληψη των διαδικασιών αδειοδοτήσεων του έργου από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Δ.ΠΕ.ΧΩ., ΛΣΤ” Ε.Κ.Π.Α., 22η Ε.Β.Α. & Υ.Ν.Μ.&Τ.Ε.Δ.Ε & Α.Ε./ Δήμου Αγρινίου) κατά τις οποίες θα περιγράφεται με τρόπο ενιαίο και ακριβή το αντικείμενο του έργου και οι εργασίες που θα εκτελεστούν για την υλοποίηση του αντικειμένου του έργου.

4) Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (Δ.Τ.Υ.) του Δήμου Αγρινίου να προχωρήσει στη διάλυση και εκκαθάριση της παρούσας εργολαβίας και στην εκ” νέου δημοπράτηση του έργου σύμφωνα με τη νέα μελέτη κατασκευής και τις νέες αδειοδοτήσεις του έργου.

5) Η Δ.Α. (Ε.Δ.Α. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας) του έργου του θέματος στην οποία κοινοποιείται η παρούσα έκθεση βάσει της με Α.Π. 1569/11-04-2012 Απόφαση Ένταξης του έργου του θέματος Ε.Π. «Δυτική Ελλάδα – Πελοπόννησος – Ιόνια Νησιά» με ποσοστό χρηματοδότησης 100% από κοινοτικούς πόρους και 0% από δημόσια δαπάνη να προχωρήσει σε αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του έργου.

Η  ίδια δημοτική παράταξη ζητά από την δημοτική αρχή να προχωρήσει άμεσα στην σύνταξη νέας μελέτης που θα προβλέπει “ήπια ανάπλαση” και εκ νέου υποβολής της για χρηματοδοτήσει του νέου έργο από το ΕΣΠΑ (ΣΕΣ)  2014 – 2020, διαφορετικά, όπως επισημάνει θα φέρει ακέραια την ευθύνη για την μη υλοποίηση του έργου.

“Είμαστε ενήμεροι – το εξετάζουμε”

Ο δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου φέρεται να είναι ενοχλημένος με την ανακοίνωση της παράταξης Τραπεζιώτη και τονίζει πως λανθασμένα δίνεται η εντύπωση ότι ο δήμος δεν γνωρίζει για το πόρισμα: “Το πόρισμα είναι γνωστό, σε εμάς περιήλθε πρώτα και από εμάς στη συνέχεια δόθηκε στην ομάδα πολιτών που έχει έννομο συμφέρον και διανεμήθηκε σε κάποιες παρατάξεις” λέει χαρακτηριστική ενώ δεν δέχεται προς το παρόν να μπει επί της ουσίας λέγοντας πως το πόρισμα, οι διαπιστώσεως και οι προτάσεις του, ελέγχονται αρμοδίως και πως ο δήμος θα τοποθετηθεί συνολικά.

Πληροφορίες από το δημοτικό μέγαρο της Χ. Τρικούπη αναφέρουν πως η όλη διαδικασία έχει εμπιστευτικό και εσωτερικό – υπηρεσιακό χαρακτήρα και πως η δημοτική αρχή δεν σκοπεύει να κάνει το πόρισμα “φέιγ βολάν” ώστε να “επιρρίπτει ευθύνες επί δικαίων και αδίκων” , παράλληλα όμως δεν αποκλείει εφόσον προκύψουν ζητήματα ευθυνών θα γίνουν ΕΔΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του “Γ’ ερώτημα σχετικό με πιθανές ευθύνες της υπηρεσίας του δήμου, έχει τεθεί και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή.
Αξίζει να σημειωθεί όμως πως την περίοδο των μεγάλων εντάσεων με την ανάπλαση του πάρκου, η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, υπεύθυνη για την σύνταξη της μελέτης, είχε μηνυθεί από τους πολίτες που αντιδρούν και με απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου στο Αγρίνιο, είχε αθωωθεί, γεγονός που αποτελεί νομικά έναν σημαντικό παράγοντα.

Φόβοι για οριστική απένταξη

Στο μεταξύ το έργο της ανάπλασης, όπως είναι γνωστό έχει μεταφερθεί ως έργο – γέφυρα από την σημερινή δημοτική αρχή στο επόμενο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020) , υπάρχει απόφαση για διάλυση της εργολαβίας ενώ γενικά προβληματισμό προκαλεί η μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση της σχετικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που εκκρεμεί εδώ και αρκετό καιρό μετά την αίτηση ακύρωσης του έργου που έχει κατατεθεί από τους πολίτες που αντιδρούν.

Η σημερινή πλειοψηφία, σε αρκετές περιπτώσεις έχει τονίσει πως ουσιαστικά τα “χέρια της είναι “δεμένα” εάν δεν υπάρξει η απόφαση του ΣτΕ. Το μείζον θέμα της μελέτης δεν έχει ακόμη διερευνηθεί όπως φαίνεται επαρκώς, αφού πέραν της απόφασης του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου εκκρεμεί πλέον και η μελέτη του πορίσματος των Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων.

Έτσι όλα τα σενάρια είναι πιθανά: Είτε  η μελέτη του έργου να ακυρωθεί στο σύνολο του, είτε εν μέρει. Αυτό πρακτικά στην πρώτη περίπτωση θα σημαίνει πως το έργο θα πρέπει να απενταχθεί και να γίνει νέα μελέτη, να εξευρεθεί πηγή χρηματοδότησης κλπ, γεγονός που παραπέμπει το όλο έργο, στο άγνωστο μέλλον.

Στη δεύτερη περίπτωση απαιτούνται διορθώσεις στην υπάρχουσα μελέτη, τέτοιες όμως που να μην αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της, ώστε το έργο να επαναδημοπρατηθεί με τα χρήματα που ήδη υπάρχουν στο νέο ΕΣΠΑ για το έργο της ανάπλασης.
Όπως φαίνεται όμως, παραδοχή της σημερινής δημοτικής αρχής, είναι πως το έργο κινδυνεύει πλέον με απένταξη, εξαιτίας και αυτόν των εξελίξεων αλλά και των παλινωδιών και προχειρότητας που επέδειξε η προηγούμενη δημοτική αρχή που ήχε και την ευθύνη του έργου. Μάλιστα ο νυν δήμαρχος τονίζει πως πολλά θα αποκαλυφθούν όταν το θέμα έρθει και πάλι στο Δημοτικό Συμβούλιο.

“Χρειάζεται πολιτική βούληση”

Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης τώρα,  που εισέπραξε ως πλειοψηφία το πολιτικό κόστος του έργου αναφέρεται πως το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων δεν μπαίνει στην ουσία του έργου και πως η σημερινή δημοτική αρχή θα πρέπει επιτέλους να πάρει μια ξεκάθαρη απόφαση και να χειριστεί το θέμα πολιτικά, κατηγορώντας την πως καθυστέρει , απλά για να κερδίσει χρόνο και να τα έχει με όλους καλά. Αυτό όμως, όπως επισημαίνεται δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο, χρόνος δεν υπάρχει και ο κ. Παπαναστασίου, μοιραία θα οδηγηθεί στην αποσαφήνιση των θέσεων του για την ανάπλαση. “Αν θέλουν μπορούν να την εφαρμόσουν την υπάρχουσα μελέτη, έστω και με κάποιες αλλαγές που μπορούμε να συμφωνήσουμε. Αλλά πολύ φοβόμαστε πως απλά και για τυπικούς και μικροπολιτικούς λόγους  δεν θα το πράξουν και το έργο θα οδηγηθεί σε απένταξη και θα χρειαστεί να περάσουν  χρόνια για να ξαναμιλήσουμε για αναπλάσει του Παπαστράτειου Δημοτικού Πάρκου” , λένε από την πλευρά  της παράταξης του πρώην δημάρχου Παύλου Μοσχολιού.

Η αλήθεια είναι πως η σημερινή πλειοψηφία αποφεύγει να μπει επί της ουσίας ενώ στελέχη της κατά καιρούς έχουν εκφράσει εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις σχετικά με το τι χρειάζεται να γίνει τελικά στο πάρκο.
Την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά  πως οι πολίτες που αντιδρούν, που δεν παύουν να είναι μια μειοψηφία πολύ καλά οργανωμένη όμως, δεν επιθυμούν οποιαδήποτε παρέμβαση στο πάρκο και επιδιώκουν την πλήρη απένταξη του και την επαναφορά του στην πρότερη κατάσταση.

Το θέμα είναι εάν και η πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας, θέλει κάτι τέτοιο…

παρκο-Αγρινίου

unnamed (6)

Π.Η.Τ.
tsakanikas69@gmail.com

Από gegonos_admin