Τα κόμματα της συγκυβέρνησης ξορκίζουν το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών και εκπέμπουν αισιοδοξία πως θα συγκεντρωθούν οι 180 βουλευτές που θα ψηφίσουν για Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αυτή όμως είναι η τακτική του προσκηνίου καθώς στο κομματικό παρασκήνιο οι μηχανισμοί της ΝΔ λαμβάνουν εκλογικές εντολές και τίθενται σε προεκλογική εγρήγορση.
Τα πράγματα πάντως μόνο ρόδινα δεν περιγράφονται καθώς τα στελέχη εμφανίζονται απρόθυμα για να ριχτούν στην προεκλογική μάχη ενώ πολλά εξ΄ αυτών βρίσκονται πλέον σε αυτοδιοικητικά μετερίζια και δεν δείχνουν διάθεση εμπλοκής στις κομματικές διεργασίες. Την ίδια ώρα το ενδιαφέρον για συμμετοχή στο ψηφοδέλτιο των βουλευτικών εκλογών δεν θυμίζει σε τίποτα τις παλιότερες εποχές. Όχι μόνο δεν παρατηρείται συνωστισμός αλλά δεν αποκλείεται οι ιθύνοντες της Συγγρού να κληθούν να επιστρατεύσουν στελέχη για τη λίστα.
Το σοβαρό ενδεχόμενο η ΝΔ να είναι δεύτερο κόμμα θα σημαίνει μείωση σχεδόν 50% της κοινοβουλευτικής της δύναμης. Και ενώ στην Αιτωλοακαρνανία θεωρείται πιθανό-έστω και ως δεύτερο κόμμα στην Επικράτεια- να διατηρήσει δύο έδρες, ωστόσο οι σχεδιασμοί των υποψήφιων γίνονται βάσει του σεναρίου το κόμμα να εκλέξει μόλις μία έδρα.
Και είναι ακριβώς αυτό το στοιχείο που συνηγορεί πως η μάχη των δύο εν ενεργεία βουλευτών Μάριου Σαλμά και Κώστα Καραγκούνη θα αποκτήσει έντονα χαρακτηριστικά και ενδεχομένως πολωτικά στοιχεία. Οι παρατηρητές των κομματικών διεργασιών άλλωστε τα αντιλαμβάνονται ήδη.
Αλλαγή στους συσχετισμούς της γαλάζιας λίστας μπορεί να επιφέρει ενδεχόμενη υποψηφιότητα του Σπήλιου Λιβανού. Ο μέχρι πρότινος γραμματέας πολιτικού σχεδιασμού της ΝΔ δεν έχει πάρει-τουλάχιστον προς το παρόν-απόφαση συμμετοχής στο ψηφοδέλτιο ωστόσο το όνομά του είναι πάντα στο προσκήνιο και αρκετοί εκτιμούν ως θέμα χρόνου την επιστροφή του στις σχετικές διεργασίες.
Ανακατατάξεις σίγουρα θα προκαλέσει και ενδεχόμενη συμμετοχή του Δημήτρη Σταμάτη. Μπορεί το 2012 να συμμετείχε στις εκλογές με τους Ανεξάρτητους Έλληνες (εν συνεχεία να πέρασε και στη Νέα ΜΕΡΑ) και για μια διετία περίπου να εκφραζόταν με σκληρότατες εκφράσεις για τον Αντώνη Σαμαρά, ωστόσο κανείς δεν αποκλείει την επανεμφάνιση του στη λίστα μιας και το τελευταίο διάστημα έχει προβεί σε κινήσεις γεφύρωσης του χάσματος. Πολλοί στοιχηματίζουν πως τον ελκύει η επιστροφή του στο πολιτικό προσκήνιο ωστόσο ο ίδιος εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα στις συζητήσεις του. Προφανώς μετρά όλα τα δεδομένα.
Έντονα στους νεοδημοκρατικούς κύκλους διακινείται και το όνομα του δικηγόρου Παντελή Βαμβακά. Σταθερή αξία στο κεντροδεξιό χώρο, το όνομά του έχει ακουστεί και σε προηγούμενες προεκλογικές περιόδους ενώ είχε παρουσία στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Ωστόσο αυτή τη φορά οι πιθανότητες είναι αυξημένες για να συμμετάσχει στο ψηφοδέλτιο έστω κι αν ο ίδιος έχει τηρεί προσεκτική στάση δεν έχει εκφραστεί δημοσίως.
Δεδομένη είναι η συμμετοχή στη λίστα του εκ Βονίτσης καταγόμενου Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας Δρ. Χρήστου Βασιλάκου. Η παρουσία του πλέον είναι έντονη στο Νομό ειδικά στα θέματα Παιδείας ενώ για άλλη μία φορά εκπροσώπησε την Κυβέρνηση στην παρέλαση του Αγρινίου. Σίγουρα θεωρείται μια αξιόλογη συμμετοχή.
Από τις κυρίες που συμμετείχαν στη λίστα του 2012 παραμένουν άγνωστες οι προθέσεις της κ. Έλενας- Μάντζιου Κοτρολού ενώ υποψήφια εκ νέου θα είναι η Γεωργία Μπόκα. Η Μαρία Φωκά θα συμμετάσχει ένα της το ζητήσει η ΝΔ ενώ η Χριστίνα Σερεπίσιου από την Πάλαιρο δεν εμφανίζει κάποια δραστηριότητα που να συνηγορεί σε ενδιαφέρον της για τυη λίστα. Στη Συγγρού πάντως μελετούνν τα βιογραφικά τριών γυναικών από την Αιτωλοακαρνανία εκ των οποίων μία έχει ασχοληθεί με την Αυτοδιοίκηση και οι άλλες δύο δραστηριοποιούνται στην Αθήνα.
Η ονοματολογία περιλαμβάνει πολλά ονόματα της νεότερης γενιάς όπως του διοικητή του νοσοκομείου Άργους Λ. Δημητρογιάννη, του περιφερειακού συμβούλου Ν.Φαρμάκη και του ιατρού από το Μεσολόγγι Άγγελου Παπανικολάου. Εκ των τριών ενδιαφέρον φέρεται να έχει επιδείξει ο κ.Παπανικολάου. Και σε αυτές τις εκλογές θα υπάρξει γρίφος σχετικά με τη συμμετοχή από τη Ναύπακτο με πιθανή εκ νέου του Χρ. Παΐσιου .
Όλα αυτά ενώ οι πληροφορίες φέρουν τον Υπουργό Επικρατείας και στενό συνεργάτη του Πρωθυπουργού Δημήτρη Σταμάτη να συντονίζει τη διαδικασία συγκρότησης των ψηφοδελτίων και να συλλέγει βιογραφικά ενώ σύμφωνα με άλλες πληροφορίες θα διενεργηθούν και κατά τόπους δημοσκοπήσεις για να καταγραφεί η απήχηση υποψηφίων.
Στη Νομαρχιακή οργάνωση της ΝΔ πάντως δεν ασχολούνται με το ψηφοδέλτιο αλλά με την οργάνωση της εκδήλωσης για τα 40 χρόνια που θα λάβει χώρα εντός του Νοεμβρίου στο Νομό. Στόχος μεταξύ άλλων να αφυπνιστεί το στελεχιακό δυναμικό και για το λόγο αυτό έχει προταθεί στον Βαγγέλη Μεϊμαράκη να είναι ο ομιλητής.