Εν εξελίξει έργα στην Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία και την Πάτρα, επισκέφτηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.
Ειδικότερα για την Αιτωλ/νία, η επίσκεψη του υπουργού απέκτησε ιδιαίτερη σημασία μετά τις πρόσφατες δηλώσεις που έκανε σχετικά με την έκτροπη του Αχελώου, αλλά και τις αρνητικές εξελίξεις που υπήρχαν με το έργου του οδικού άξονα Ακτιο – Αμβρακία.
Ο υπουργός, που συνοδεύονταν στο εργοτάξιο της Αμβρακίας (όπου “κουμπώνει η Ιόνια οδός με τον άξονα Ακτιο – Αμβρακία)  από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Απ. Κατσιφάρα, τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Νίκο Υφαντή, τον δήμαρχο Αμφιλοχίας Απ. Κοιμήση, υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους των κατασκευαστών , υπήρξε αισιόδοξος σχετικά με την πορεία των εργασιών ειδικότερα για την Ιόνια οδό, ανακοίνωσε πως άμεσα θα υπάρξει θετική είδηση για την απεμπλοκή του έργου Ακτιο – Αμβρακία, ενώ ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα ποτ του κατατέθηκε ώστε να συζητηθεί η προοπτική σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στο εργοτάξιο της Αμβρακίας.
2
Για την Ιόνια οδό
«Επισκέπτομαι από το πρωί την Ήπειρο και την Δυτική Ελλάδα κατά μήκος της κατασκευής του έργου της Ιόνιας Οδού. Ένα έργο πρέπει να σας πω εξαιρετικά εντυπωσιακό που καλό είναι να το δείξουμε σε όλους τους Έλληνες. Είναι ένα έργο ιστορικής σημασίας γιατί για πρώτη φορά ανοίγεται πλέον το μέτωπο της Δυτικής Ελλάδας και αποκτά ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο σε ενάμιση χρόνο από σήμερα.
Πρώτα – πρώτα πρέπει να σας πω ότι αυτή τη στιγμή απασχολούνται άμεσα στην κατασκευή του δρόμου 1.700 συμπολίτες μας, απασχολούνται 300 επιχειρήσεις τοπικές με χιλιάδες κόσμο και έτσι λοιπόν, η πρώτη σημαντική συμβολή του έργου αυτού είναι η απασχόληση, το μεγάλο ζητούμενο της πατρίδας μας σήμερα. Το δεύτερο είναι ότι αυτός ο δρόμος, αυτό το έργο, αυτή η υποδομή ανοίγει μεγάλες προοπτικές για την περιοχή, ένθεν κακείθεν του δρόμου όπως αντιλαμβάνεστε θα αναπτυχθούν δραστηριότητες αναπτυξιακές που θα τονώσουν τις τοπικές κοινωνίες και συνολικά την ελληνική οικονομία. Και τρίτον, σε ότι αφορά την περιοχή αυτή, ότι συνδέεται πολλαπλώς με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και με την Ευρώπη.
Τα δυο μας λιμάνια, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, η Εγνατία Οδός, αύριο η Ε65, η Κεντρική Οδός, και ταυτόχρονα η Ολυμπία Οδός, το Κόρινθος-Πάτρα που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή ύψους περίπου 1,2 δις, μαζί με το σιδηρόδρομο που φτάνει στο λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια στην Πελοπόννησο και στην Καλαμάτα διαμορφώνουν ένα δίκτυο το οποίο έχει ένα στόχο: πρώτα πρώτα να μας ενώσει όλους, να μας συνδέσει μεταξύ μας, και δεύτερον τα δίκτυα αυτά να αποτελέσουν και τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτυχθούμε, στα λιμάνια μας, στα αεροδρόμιά μας, στον τουρισμό μας, στις μεταφορές, παντού όπου μπορούν να μεταφέρονται άνθρωποι και εμπορεύματα.
Αυτή λοιπόν είναι η μεγάλη αξία και αυτά πρέπει να μας ενώσουν. Όσο μας χωρίζει η μιζέρια, όσο οι νεκροθάφτες της ελπίδας επιχειρούν κάθε μέρα να καλλιεργούν στον τόπο και στους ανθρώπους του απαισιοδοξία και θυμό, να είστε βέβαιοι ότι τα πράγματα θα πηγαίνουν προς το χειρότερο. Χρειαζόμαστε ελπίδα. Μέσα όμως από μεγάλες αλλαγές που πρέπει να κάνουμε για να ζήσουμε σε μία χώρα η οποία θα λειτουργεί για τους ανθρώπους της. Για αν φτιάξουμε μία οικονομία η οποία θα είναι στην υπηρεσία των ανθρώπων. Για να φτιάξουμε υποδομές οι οποίες θα εξυπηρετούν τους πολίτες, τις πόλεις, τις δουλειές και την ανάπτυξη.
Γι’ αυτό λοιπόν βρίσκομαι σήμερα εδώ. Εκφράζω την πλήρη ικανοποίησή μου γιατί το έργο προχωράει πάρα πολύ γρήγορα. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε αυτούς που το κατασκευάζουν. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στις υπηρεσίες μου οι οποίες βρίσκονται εδώ καθημερινά και εποπτεύουν το έργο, στην Περιφέρεια, η οποία βοηθάει μαζί με τους Δήμους στο να ξεπεραστούν σημαντικά προβλήματα και είμαι βέβαιος ότι στην επόμενη επίσκεψή μου το έργο θα έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο.»
Για το Άκτιο – Αμβρακία, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δήλωσε: «Για το Άκτιο – Αμβρακία θέλω να σας πω κάτι αισιόδοξο. Είπα προηγουμένως, πως σε ό,τι με αφορά είμαι και θα είμαι άτεγκτος στην εφαρμογή του νόμου, δηλαδή όποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του, δεν θα είναι στα έργα. Αυτό πρέπει να είναι μια οριστική και αμετάκλητη συμπεριφορά του κράτους. Όπως ακριβώς γίνεται με τις παραχωρήσεις. Μια ώρα καθυστέρηση σημαίνει αποζημίωση. Το ίδιο θα συμβεί από εδώ και πέρα και με τα δημόσια έργα. Δεύτερον, θέλω να σας πω, ότι έχω μια καλή εξέλιξη που φαίνεται ότι θα οδηγήσει στην πολύ σύντομη, και πολύ πριν το τέλος του 2015, περαίωση του έργου.»
“Ναι”  σε ραντεβού για την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια
Ο υπουργός στο πλαίσιο της σύσκεψης αλλά και στις δηλώσεις αργότερα, αναφέρθηκε στην απευθείας σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό. Το θέμα του τέθηκε από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Απ. Κατσιφαρα που χαρακτήρισε αδιανόητο το γεγονός της μη σύνδεσης του εμπορικού και οικονομικού κέντρου του νομού με τον δρόμο , ενώ συμπλήρωσε μάλιστα πως υπάρχουν προτάσεις που πρέπει να τις δει το υπουργείο. Ο κ. Χρυσοχοϊδης απαντώντας είπε πως θα περιμένει τον κ. Κατσιφάρα με τους τοπικούς φορείς στο υπουργείο, ζητώντας όμως την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων .
Σε δηλώσεις του στο “Γ” ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος είπε πως θα πρέπει άμεσα να γίνει μια σύσκεψη με την συμμετοχή εμπλεκομένων (Δήμος Αγρινίου, ΤΕΕ κλπ) για να εξεταστούν όλες οι πιθανές προτάσεις και να προκριθούν αυτές που είναι ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες πχ εάν και που χρειάζεται νέα χάραξη, που απαιτείται αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου κλπ. Σε κάθε περίπτωση εξαιτίας και της οικονομικής κατάστασης θα πρέπει να προκριθεί μια λύση που να συνδυάζει και το υπολογιζόμενο κόστος. Να σημειωθεί πάντως πως σε παλιότερες δηλώσεις του πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλ/νίας Κ. Ρόκος είχε τονίσει πως το έργο δεν είναι τεχνικά δύσκολο και ούτε απαιτεί ιδιαίτερες  απαλλοτριώσεις και δεν θα απαιτήσει ιδιαίτερα υψηλή χρηματοδότηση.
“Πρέπει να ετοιμαστούμε γρήγορα, να έχουμε μια έτοιμη πρόταση, να επιλέξουμε εάν θέλετε την καλύτερη από αυτές που θα συζητήσουμε και να την καταθέσουμε στο υπουργείο. Σε αυτήν την κατεύθυνση, μετά την αποδοχή του αιτήματος μας από τον υπουργό, θα κινηθούμε γρήγορα” λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσιφάρας.
  ΡΕΠΟΡΤΑΖ

  Παναγιώτης Τσακανίκας
amfiloxia-ionia11-650x487

Από gegonos_admin