Υπέρ  της δημιουργίας χώρου για παροπλισμό πλοίων ο δήμαρχος Ξηρομέρου Ερωτόκριτος Γαλούνης καθώς, σύμφωνα με τοπικά blogs ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στο πρόσφατο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, που έγινε την περασμένη Τρίτη 10/5 ήταν η έγκριση καθορισμού θέσης για παροπλισμό πλοίων στον Αστακό.

Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η θέση η οποία εξετάζεται για αγκυροβόληση των παροπλισμένων πλοίων είναι στην είσοδο του κόλπου του Αστακού (απέχει περίπου 6,5 Km), και γίνεται λόγος για δέκα έξι πλοία τα οποία θα είναι αγκυροβολημένα σε δύο σειρές (ντάνες) των οκτώ πλοίων.

Στην επίμαχη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου ο εισηγητής και Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Ερωτόκριτος Γαλούνης, φέρεται να ανέφερε πως  το Λιμενικό Ταμείο θα εισπράξει και θα εισπράττει ένα αρκετά μεγάλο ποσό σαν έσοδο, αν προχωρήσει τελικά στην παραχώρηση του θαλάσσιου χώρου και έρθουν τα παροπλισμένα πλοία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Γ» ,από τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, υπήρξε τελικά θετική γνωμοδότηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη η Δημοτική Αρχή κινεί τις διαδικασίες με αιτήσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας , για άρση της απόφαση του ’06 , επί Υπουργίας Κεφαλογιάννη, που απαγόρευε την αγκυροβόληση πλοίων στον Αστακό.

Παρουσιάζονται μάλιστα και δύο έγγραφα. Στο πρώτο έγγραφο φαίνεται να ζητά ο κ. Γαλούνης ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου την έγκριση του Λιμεναρχείου για θαλάσσιο χώρο παροπλισμού πλοίων και στο δεύτερο το Λιμεναρχείο να μην εκφράζει αντίρρηση ως προς τον προτεινόμενο χώρο και να επισημαίνεται απλά η γειτνίαση του χώρου με την προστατευόμενη περιοχή των Εχινάδων.

Το «Γ» επικοινώνησε με τον δήμαρχο Ξηρομέρου και πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Ερ. Γαλούνη, ο οποίος δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο ,αρνούμενος παράλληλα οποιαδήποτε επίσημη εξέλιξη επί του θέματος, παρότι τα δύο έγγραφα έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα,   την Τρίτη υπήρξε σύσκεψη φορέων(χωρίς συγκεκριμένη αναφορά)για το θέμα όπου αποφασίστηκε ότι “δεν θέλουν νεκροταφείο πλοίων στον κόλπο του Αστακού”, όπως αναφέρεται.

Παράλληλα, πρέπει να πούμε ότι για το θέμα δεν έχει ενημερωθεί με κανένα τρόπο ούτε η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Σταρακά, ούτε ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Υφαντής.

concrete2

Από gegonos_admin