Προσπαθούν να ξεμπλέξουν το κουβάρι με τα μεγάλα έργα Εξελίξεις αναμένονται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με τα μεγάλα έργα υποδομών που εκτελούνται στην Αιτωλοακαρνανία, πολλά εκ των οποίων έχουν μια μακρά ιστορία στην περιοχή, με... πρωταθλητή το φράγμα των Αχυρών.

achyra_07

Αυτήν την περίοδο και μετά το επτάμηνο της πρώτης περιόδου διακυβέρνησης της χώρας από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπου ουσιαστικά όλα πήγαν πίσω, φαίνεται πως υπάρχει κινητικότητα στα αρμοδία Υπουργεία, ώστε να διασφαλιστούν πόροι, να υπάρξει παντού επανεκκίνηση στις χρηματοδοτήσεις σε εθνικά, τομεακά και περιφερειακά προγράμματα, να κλείσουν «τρύπες» και να αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πόροι, τόσο από το ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται με το τέλος του χρόνου, όσο και από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020) πόροι από το οποίο  θα δοθούν με την μορφή προκαταβολής άλλα και από το χαμηλότοκο δάνειο που έχει εξασφαλίσει από την Ευρωπαϊκό Τράπεζα Επενδύσεων.

Σχετικές ανακοινώσεις έγιναν πρόσφατα από τον αρμόδιο υπουργό Οικονομίας κ. Σταθάκη και τον αρμόδιο υφυπουργό για το ΕΣΠΑ , ενώ συνεχείς είναι οι επαφές και με τους Περιφερειάρχες, ώστε να επιτευχθεί η πλήρης απεμπλοκή. Σε μια τέτοια συνάντηση συμμετείχε την Τετάρτη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος ενώ νέα σύσκεψη πρόκειται να γίνει παρουσία και του υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη.

Η αλήθεια είναι πως το κάθε έργο έχει τη δική του ιστορία και τα δέκα του προβλήματα και ουσιαστικά σε ότι αφορά και τα έργα στην Αιτωλοακαρνανία, έχει δημιουργηθεί ένα ολόκληρο «κουβάρι» που οι αρμόδιοι καλούνται να το ξεμπλέξουν. Για παράδειγμα με το φράγμα των Αχυρών υπάρχει θέμα με την συνέχιση της χρηματοδότησης του, αφού είναι ένα έργο που έρχεται από τα παλιά και έχει λάβει χρηματοδοτήσεις τόσο από το ΕΣΠΑ που λήγει, όσο και από το τρίτο ΚΠΣ και επομένως δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί και από το ΕΣΠΑ 2014-2020.  Ανάλογο έργο με τέτοιο πρόβλημα είναι και η μικρή περιμετρική της Πάτρας και σύμφωνα με πληροφορίες είναι στις προθέσεις του υπουργείου να δημιουργήσει ένα κεντρικό εθνικό φορέα που θα διαχειριστεί τέτοιου είδους  προβληματικά έργα. Κάτι σαν «εθνικό αποθεματικό»  ώστε να συγκεντρωθούν πόροι για την ολοκλήρωση των έργων αυτών.

Στο μεγάλο θέμα της Ιονιας οδού, φαίνεται πως η κατάσταση, μετά την αντιπαράθεση που υπήρχε με το Υπ. Υποδομώ, τις καθυστερήσεις στην χρηματοδότηση και τα capital controls, εξομαλύνεται. Η ροη της χρηματοδότησης έχει  αποκατασταθεί , το έργο έχει ικανοποιητικούς ρυθμούς και το ζητούμενο είναι να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πόρους μέχρι τη λήξη του προγράμματος. Το χρονικό διάστημα βέβαια είναι μικρό, αλλά υπάρχει αισιοδοξία. Να θυμίσουμε πως το έργο της Ιόνιας έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και από το μεγάλο δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων περίπου μισό δισ. ευρώ που αναμένεται να εκταμιευθεί. Μια τρίτη πηγή χρηματοδότησης για τις κοινοπραξίες των αυτοκινητόδρομων είναι και ο τραπεζικός δανεισμός. Εάν όλα πάνε καλά, ίσως και στους πρώτους μήνες του 2016, ένα μεγάλο τμήμα της Ιώνιας να παραδοθεί στην κυκλοφορία, αυτό από το Μεσολόγγι μέχρι το Μενίδι και λίγο αργότερα και το κομμάτι μέχρι την Φιλιππιάδα.

Το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής στην Αιτωλοακαρνανία, ακούει στο όνομα της Αμβρακίας οδού (Ακτιο – Αμβρακία) , που όπως είναι γνωστό εδώ και μήνες είναι «παγωμένο» (σχετικό ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο φύλλο του «Γ») και αρκετά επίφοβο. Καμιά από τις τέσσερις εργολαβίες δεν λειτουργεί, υπάρχουν ζητήματα συμπληρωματικών μελετών και εδώ απαιτείται άμεση παρέμβαση από τα αρμόδια Υπουργεία, ώστε να βρεθεί τρόπος απεμπλοκής. «Στην συνάντηση που θα έχουμε με τους υπουργούς Οικονομίας και Υποδομών τις επόμενες μέρες σκοπεύω να θέσω το θέμα της Αμβρακίας οδού ώστε άμεσα να έχουμε επανεκκίνηση των εργασιών» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απ. Κατσιφάρας . Να σημειωθεί πως αύριο Κυριακή ο πρόεδρος των εργαζομένων στο έργο κ. Πάντης, αναμένεται να έχει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη για να βολιδοσκοπηθούν και οι προθέσεις του Υπουργείου και εάν σε πρώτη φάση τουλάχιστον αντιμετωπιστούν οι  συμπληρωματικές εργασίες που απαιτούνται εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων ύψους περίπου 15 εκατομ. ευρώ.

Άλλα δυο έργα που όπως φαίνεται πάνε για το επόμενο ΕΣΠΑ είναι η σύνδεση του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια και τα πρώτα χιλιόμετρα της νέας εθνικής οδού Αγρίνιο – Καρπενήσι. «Μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμα πολύ σημαντικά κονδύλια, ώστε να τρέξουν όλα τα προγράμματα και όλα τα έργα. Να σημειωθεί πως γρήγορα θα εκταμιευθεί ποσό 825 εκατομ. ευρώ από το ΣΕΣ 2014-2020 με τη μορφή της προκαταβολής ενώ 270 εκατομμύρια ευρώ δίνονται στις συμβάσεις παραχώρησης από το ΕΣΠΑ που λήγει. Πιστεύω ότι οι συνθήκες είναι ευνοϊκές ώστε να έχουμε μια ουσιαστική επανεκκίνηση και να δούμε άμεσα πως μπορούμε να λύσουμε άλλα προβλήματα, ώστε να μπουν σε μια ρότα όλα τα έργα στην Δυτική Ελλάδα που σήμερα για διάφορους λόφους εκκρεμούν και καθυστερούν» σχολιάζει ακόμη ο κ. Κατσιφάρας.

achyra_07

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Webcam Girl